Hoppa till innehåll

Köp och leveransvillkor

Köp- och leveransvillkor

Personuppgifter
När du registrerar ett konto på någon av våra webbsidor, handlar hos oss, eller när du på annat sätt är i kontakt med oss kan du komma att dela dina personuppgifter med oss. Personuppgiftsansvarig för dina uppgifter är då Crown Territory. Crown Territory Group AB (benämns som Artilleria.se fortsatt i texten) hanterar personuppgifter i enlighet med GDPR. Detta betyder bland annat att du när som helst kan invända mot att få fortsatt kommunikation från oss genom att klicka på avregistreringslänken i våra nyhetsbrev, ändra dina val på "Mitt Konto" (om du har ett), eller kontakta oss på info@artilleria.se.
Besök gärna relevanta EU och svenska sajter för att läsa detaljer om Dataskyddsförordningen DSF, även känd som GDPR.

Konsumentköplagen
artilleria.se tillämpar Konsumentköplagen (SFS 1990:932) och Distansavtalslagen gentemot konsumenter. Som konsument har du därmed alla de rättigheter som omnämns i dessa lagar.

Ångerrätt
Som konsument har du enligt Distans- och Hemförsäljningslag 2005:59, under vissa förutsättningar, rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du mottog varan.
Specialbeställda varor, exempelvis handmålade tavlor och posters som beställs tillsammans med en ram och tjänsten inramning omfattas inte av ångerrätten. Om du köper en poster tillsammans med en ram så ingår alltid inramningstjänsten automatiskt.
Varan och förpackningen måste vara i originalskick och fullt säljbar för att ångerrätt skall gälla. Vid skada på varan eller originalförpackningen kan vi kräva ersättning för eventuell värdeminskning. Du har 14 dagar på dig att returnera varorna från att vi mottagit din ångerblankett eller meddelande och Artilleria.se bekräftat returadressen.
Skicka aldrig varor till oss utan att först ha kontaktat oss och fått din retur eller reklamation godkänd av oss, om så sker fråntar vi oss allt ansvar för produkten och eventuella kostnader. Vid önskemål om att göra en retur eller reklamation, kontakta oss på info@artilleria.se. Efter att du har fått ett e-postmeddelande med ett godkännande och en returadress från oss, har du 14 dagar på dig att returnera varorna.
Kostnaden för returfrakten betalas av kunden.
Ångerrätten gäller endast konsumenter, ej företag.

Reklamation
Kontakta oss alltid omgående via e-post, info@artilleria.se, innan du returnerar något till oss. Detta gäller även om vi har skickat en felaktig eller fel vara till dig. Returadressen kan vara olika för olika produkter. I samband med reklamationer och garantiärenden står vi för fraktkostnaden till den adress vi har informerat dig om.

Produkter
Alla produkter vi säljer kan användas, och är godkända för användning, i Sverige och EU. Vissa produkter tillverkas och levereras direkt till kund av våra leverantörer för vår räkning. Vissa produkter tillverkas vid beställning och kan ha varierande tillverkningstid. Våra ramar kan endast köpas tillsammans med poster. Alla priser visas inklusive moms.

Frakt och Leverans
Normal leveranstid inklusive produktionstid är 5 till 7 arbetsdagar. För vissa produkter såsom rumsavdelare är leveranstiden 8 till 10 arbetsdagar och för handmålade tavlor är leveranstiden 18 till 20 arbetsdagar.
Vi erbjuder fri frakt på alla leveranser till kund vid köp över 899 SEK.

Delleverans av order
Vissa produkter lagerhåller vi och vissa produkter tillverkas och skickas direkt från vår leverantör. Detta medför att vi ibland blir tvungna att del leverera vissa beställningar. Alla delleveranser är fraktfria.

Avisering av leverans
Du blir kontaktad av fraktbolaget, normalt via e-post eller SMS, som meddelar tid för hemleverans eller information om utlämningsställe.

Fel vid leverans, transportskador m.m.
Om du upptäcker transportskada vid hemleverans eller mottagande på utlämningsstället skall du inte ta emot varan och direkt därpå kontakta oss via e-post info@artilleria.se, så vi kan skicka ersättningsvaror till dig. Om möjligt bifoga bilder på skadan.
Om du upptäcker skador på godset efter mottagandet av leveransen ska du omedelbart ta bilder på skadorna och skicka med en förklarande text till oss i ett e-post meddelande till info@artilleria.se. Detsamma gäller om det har blivit något annat fel i leveransen, exempelvis om du har fått fel produkt eller fel antal av en produkt.

Ej utlösta varor
Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfraktkostnad, hanteringskostnad etc.). Om du har beställt en vara av oss och sedan väljer att inte hämta ut varan debiteras du 399 kr inklusive moms. För specialbeställda varor, exempelvis handmålade tavlor, debiteras fulla värdet av varan samt returfrakt.
Ej uthämtat paket betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.

Orderbekräftelse
Det är viktigt att du har fyllt i din e-postadress korrekt eftersom att det är dit vi skickar en orderbekräftelse direkt efter genomfört köp. Om du inte får någon bekräftelse, kontrollera ditt spamfilter. Om du mot förmodan inte skulle få en orderbekräftelse efter köp kan du kontakta oss genom att skicka e-post till info@artilleria.se för att förvissa dig om att din order har bekräftats i våra system.
Observera att orderbekräftelsen endast är en bekräftelse på att vi mottagit din beställning och ingen garanti för att vi kan leverera i enlighet med denna bekräftelse. Alla beställningar granskas manuellt för att upptäcka eventuella fel eller bedrägeriförsök. Vi förbehåller oss rätten att makulera beställningar, oavsett grund, det kan bero på tryckfel, tekniska problem, slutförsäljning eller dubbelbokningar. Vid en eventuell dubbelbokning går varan alltid till den kund som slutförde sin beställning först. Vi reserverar oss även för förseningar samt slutförsäljning. Om en beställd vara är slutsåld eller utgått ur sortimentet kontaktar vi dig för att komma överens om en lösning.

Betalning
I samarbete med SEB, Swedbank/PayEx, nets och Klarna erbjuder vi ett flertal säkra betalsätt. All kort information hanteras av Klarna; Artilleria.se sparar ingen information om betalkort. Nedan redovisas våra betalsätt:
BETALKORT: erbjuder vi tillsammans med Klarna AB, Swedbank/PayEx och nets enligt deras gällande villkor.
DELBETALNING: erbjuder vi tillsammans med Klarna, Swedbank/PayEx och nets AB enligt deras gällande villkor.
FAKTURA: erbjuder vi tillsammans med Klarna AB, Swedbank/PayEx och nets enligt deras gällande villkor.
SWISH-betalning: erbjuder vi tillsammans med SEB enligt deras gällande villkor.
Observera att Du måste vara minst 18 år för att handla hos oss.

Presentkort
Presentkort kan ej lösas in mot kontanter. Har du handlat med ett presentkort och ångrar ditt köp får du beloppet åter i form av ett nytt presentkort.
Ett presentkort är giltigt i tolv månader från inköpstillfället och under giltighetsperioden kan utnyttjas för hel- eller delbetalningar tills presentkortets värde har utnyttjats.
Presentkortet leverans via e-post och värdet på presentkortet representeras av en unik kod som ska uppges i butikens kassa i fältet för rabattkod.

Säkerhet
Vi hostar artilleria.se hos Shopify. Vår leverantör har implementerat alla sedvanliga internet säkerhetsåtgärder såsom SSL och kryptering av datakommunikation. Alla komponenter så som operativa system, IT plattformar och andra mjukvaror uppdateras regelbundet av vår leverantör.

Falska beställningar
Vi polisanmäler alla bedrägerier såsom falska beställningar och användandet av stulna betalkort. I sådana fall samarbetar vi med Polisen i utredningsarbetet.

Tvist
Vi följer och tillämpar konsumentköplagen och vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.